• Matejkári späť v dobe Keltov

• Dňa 21.6.2017 sa žiaci 6.A a 6.B pustili po stopách Keltov. Autobusom sme sa prepavili k Liptovskej Mare a po štvrťhodine šliapania do kopca sme sa ocitli v Archeologickom múzeu v prírode NKP Liptovská Mara – Havránok.
              Dozvedeli sme sa tu mnoho o živote Keltov, Germánov i Slovanov – ako žili, aké obydlia si stavali, čo chovali a pestovali, ako sa stravovali či obliekali. Na vlastné oči sme videli také keltské vynálezy, akými boli hrnčiarsky kruh či žarnov – kamenný mlynček na mletie obilnín. Vžiť sa do ich kože nám pomohlo aj to, že sme mali možnosť navštíviť aj jeden z keltských príbytkov. Úžasným zážitkom bolo tiež pozrieť si inscenáciu keltského obradu vo svätyni, počas ktorého druidi „obetovali“ okrem potravín a zvierat aj ľudí.
              V najvyššej časti kopca sme sa mohli oboznámiť s bojovým umením našich predkov vo zvyškoch dreveného hrádku, ktorý bol kedysi chránený jednoduchou ohradou vypletanou prútím. Tu si mohli aj naši žiaci vyskúšať základné techniky boja s dobovými zbraňami, akými boli v tom čase meč a dýka.
              Celé naše „stopovanie“ Keltov sme zavŕšili kúpou drobných suvenírov, ktoré nám budú pripomínať dnešný, cennými zážitkami poprepletaný deň.
              Touto cestou ďakujeme pracovníkom múzea za to, že nám takto „živo“ a pútavo dokázali priblížiť  život našich predkov.
              Mariana Javornická
          • Dopravný kurz - 5. ročník

• Už sa stalo pravidlom, že naši piataci začiatkom júna absolvujú dopravný kurz, po ktorého zvládnutí  sa stávajú plnohodnotnými členmi cestnej premávky nielen teoreticky, ale aj prakticky. V prvý deň si žiaci osvojili zásady bezpečného správania sa ako cyklista a chodec. Následne si na dopravnom ihrisku mohli vyskúšať orientáciu pomocou dopravných značiek a  riešenie problémových situácií. Na druhý deň absolvovali besedu s pracovníkom záchrannej služby Falck, po ktorej si mohli na figurínach vyskúšať správny spôsob podávania prvej pomoci. Na záver kurzu navštívili pracovisko Mestskej polície v Liptovskom Hrádku, kde im príslušníci zboru porozprávali o všedných aj nevšedných podobách ich práce a predviedli kamerový systém a zbrane. Zlatým klincom bola návšteva hasičskej stanice, pri ktorej im pracovníci ukázali techniku používanú pri hasení, vozový park a napokon na „figurantovi“ aj postup pri záchrane osoby z havarovaného vozidla.
          • Hrebienok a Tricklandia

• 15. júna sme spolu s našimi piatakmi využili slnečné počasie a vybrali sa na výlet, v ktorom sme spojili návštevu krásnej tatranskej prírody so zábavou. Ráno naše kroky najskôr smerovali na Hrebienok, a aj keď niektorí spočiatku mali obavy, či túto „náročnú túru“ zvládnu, vrchol sme dosiahli vo výbornom čase. Tu nás čakal 350-kilový maskot Hrebienka, medveď  Kubo, s ktorým sme sa  odfotili a prešli sme sa po náučnom chodníku plnom informácií a fotografií. Po návrate do Starého Smokovca sme navštívili galériu trick-artu TrickLandiu, kde sme sa nechali oklamať optickými ilúziami a niekedy sme mali problém rozlíšiť realitu od fantázie. Najväčší úspech zožali prevrátené miestnosti, zrkadlové bludisko či ježibaba so svojou čarovnou guľou, do ktorej sa jej podarilo niekoľkých aj uväzniť. Napokon sme si užili cestu domov vlakom aj s výhľadom na naše krásne Tatry.
          • Hokejbalový turnaj 4

• Štvrtý  kontrolný turnaj v hokejbale sa uskutočnil  9. júna 2017 na multifunkčnom ihrisku pri ZŠ Hradná. Našim hráčom sa  tu darilo. Získali 1. miesto. V tomto školskom roku to bol turnaj posledný. V celkovom hodnotení sme skončili na treťom mieste.
          • Exkurzia do „Zlatej Kremnice“

• Keď sa povie Kremnica, väčšina z nás si predstaví starobylé banské mesto s tradičným mincovníctvom.
              Aby nezostalo len pri predstave, rozhodli sme sa toto malebné mestečko navštíviť.
              7. júna sa žiaci 6. –  8. ročníka v rámci matematicko-historicko-poznávacej exkurzie presvedčili, že Kremnica  - „zlaté srdce Slovenska“, patrilo k dôležitým mestám stredoveku
              V kremnickej mincovni, ktorá je najstarším a nepretržite fungujúcim výrobným podnikom na Slovensku a jedným z najstarších na celom svete, sme sa mali možnosť prostredníctvom historického dokumentu a prehliadky výrobných priestorov zoznámiť s historickými strojmi a najmodernejšími technológiami razenia mincí. Naši žiaci s nadšením uvítali možnosť vyraziť si na pamiatku vlastnú mincu.
              V Múzeu mincí a medailí nás zaujalo pútavé rozprávanie o dejinách peňazí a medailí na území Slovenska a o rôznych druhoch platidiel. Nezabudnuteľným zážitkom bola aj prehliadka bane v podzemných priestoroch múzea. Návštevou mincovne aj múzea sme taktiež podporili rozvoj finančnej gramotnosti našich žiakov.
              Tajomstvo vzniku keramiky a jej čaro upútalo našich žiakov v Meštianskom dome na Štefánikovom námestí.
              S Kremnicou sme sa rozlúčili prechádzkou jej historickým jadrom.
              Po Kremnici naša cesta pokračovala do Banskej Bystrice, kde sme si prezreli historické centrum mesta.
              Domov sme sa vrátili obohatení o nové zážitky, vedomosti a poznanie, že s históriou sa stretávame v každodennom živote.
          • Deviatacka rozlúčka v Tatrách

• Tak nejako by sme mohli nazvať príjemné dva dni, ktoré sme prežili v Starej Lesnej. Aby sme neostali v hanbe, tak najskôr prišla na radu turistika. Vyšliapali sme si to k vodopádu Skok, kde sme zažili naraz všetky štyri ročné obdobia. Svište nás privítali jarným hvizdom, slniečko pálilo ako v lete, na zemi sme stúpali po opadaných listoch a aby toho nebolo málo, tak popri chodníku sme pokojne mohli vyhlásiť súťaž v stavaní snehuliakov. Jednoducho tatranská nádhera v celej svojej kráse. Takýto darček sme dali našim žiakom na MDD. Večer sme prenocovali vo vile Astra, ináč odporúčame aj tým najnáročnejším klientom. Príjemný personál, útulné izby a prostredie ako v rozprávke. Všetci sme si našli svoj kútik na posedenie. Večer sme strávili súťažením, pri ktorom sme prevetrali deviatacke hlavy z rôznych oblastí, popri tom sme si vyskúšali orientáciu v teréne. Všetko sme to zavŕšili výbornou večerou. Ďakujeme personálu vily Astra v Starej Lesnej za  milé prijatie a ústretovosť.
              Sme hrdí na našich deviatakov, ktorí aj tu ukázali, že z nich rastú plnohodnotné osobnosti a robili česť našej škole.
              Ďakujeme  tr. učiteľky Aďky
          • Exkurzia v ostravskom  Svete  techniky
            • Exkurzia v ostravskom Svete techniky

• Kopec zážitkov, vlastnoručne vyrobené lyžičky, chemické pokusy formou divadla, 3D tlačiareň, ... – to všetko nám pripomína deň 30. máj 2017, keď sme sa zúčastnili exkurzie vo Svete techniky v Ostrave. Dozvedeli sme sa, aký vplyv majú vynálezy na náš život, ako sa aj my môžeme pričiniť k zmenám v našej civilizácii. Bol to úplne iný pohľad na svet fyziky, chémie,... Smeroval k nášmu rozhodnutiu, ako sa máme správať, a aký máme mať vzťah k svetu. Tento fascinujúci svet nám umožnil spoznať nadmerný a gigantický svet - pre nás svet nových poznatkov a technológií.
              Marcela Kollárová, 9.B
          • Hokejbalový turnaj

• Prvého júna sa naši žiaci prvého a druhého ročníka zúčastnili  tretieho turnaja v hokejbale. Jeden prehratý zápas nás  posunul  na druhé miesto, zisk  strieborných  medailí nás všetkých veľmi potešil.

• Škola v prírode „Počúvadlo“

• V týždni od 29. mája do 2. júna sa žiaci štvrtých ročníkov zúčastnili pobytu Škola v prírode na Počúvadlianskom jazere. V horskej chate Hron sme prežili krásne  štyri dni plné poznatkov, zábavy hier a športu.
              Fotogaléria
              Tu sú dojmy žiakov:

• Kontakty

• Základná škola s materskou školou
        • Školský telefón: 044/5222568 Mobilný telefón: 0911/595048 Telefón na školskú jedáleň: 044/5222061 Mobil na školskú jedáleň: 0911/669006 Riaditeľka školy: 0910/901948
        • Ul. J. D. Matejovie 539 033 01 Liptovský Hrádok E-mail: skola@zsmatejkalh.eu.sk IBAN: SK06 5600 0000 0016 5094 9001 IČO: 37910485 DIČ: 2021873491 033 01 Liptovský Hrádok Slovakia
        • IČO: 37910485
        • DIČ: 2021873491
        • IBAN: SK06 5600 0000 0016 5094 9001
        • RŠ: riaditelka@zsmatejkalh.eu.sk ZRŠ 1. stupeň: zastupkyna1@zsmatejkalh.eu.sk ZRŠ 2. stupeň: zastupkyna2@zsmatejkalh.eu.sk