V štandardoch predmetu informatika je aj téma Algoritmické riešenie problémov pomocou postupnosti príkazov. Vyučujúci môžu využiť rôzne programovacie jazyky - Baltík, Scratch Junior alebo online prostredie code.org. My sme sa rozhodli túto tému odučiť netradične s využitím robotických stavebníc LEGO WeDo. Žiaci 3. a 4. ročníka sa naučili naprogramovať jednoduchých robotov, ktorí sa vďaka ich programom dokázali rozhýbať, rozsvietiť, či rozzvučať. Takmer všetci zvládli aj prácu s jednoduchým senzorom pohybu, vďaka ktorému robot dokázal zastaviť pred prekážkou. Spoločne riešili problém, keď robot nespravil, čo od neho chceli. Niekedy stačilo málo - napraviť gumičku na kolese, inokedy pomohlo zmeniť niektorý príkaz. Hravou formou sa tak naučili základy programovania a veríme, že ani na druhom stupni pre nich programovanie nebude žiadny "strašiak".